Patrick Kooij is Business Development Manager en eigenaar van Kooij Marketing & Innovatie. Patrick richting zich op strategische marketing- en businessmodel innovatie. Hij maakt daarbij telkens de koppeling tussen de theorie en de praktijk, door continu op zoek te gaan naar nieuwe waardecreatie. Dit door het verbinden van het proces van waardecreatie voor afnemers aan dat van waardecreatie voor organisaties. Daarnaast is Patrick blogger bij marketingtribune, geeft hij gastcolleges aan de Hogeschool Utrecht en verzorgt hij voor NIMA een eigen Masterclasse van marketingstrategie naar waardevol businessmodel.

Patrick is de bedenker van de businessmodel assessment scan. Een eigen ontwikkelde scan die bestaat uit zes perspectieven. Deze scan geeft organisaties een beeld van de huidige situatie van hun businessmodel en waar de verbetermogelijkheden liggen. Patrick schrijft tevens blog over alles wat met strategische marketing en businessmodel innovatie heeft te maken.

Patrick heeft ervaring als business developer, gastdocent en spreker, en slaat de brug tussen de theorie en de praktijk. Door zijn technische, bedrijfskundige en marketing achtergrond, kan hij schakelen tussen verschillende vraagstukken, op het gebied van strategische marketing en businessmodel innovatie.

Opleidingsachtergrond: technische bedrijfskunde (hogeschool), Master of Business Administration (Business School Nederland) en marketing (NIMA C).

Patrick is bereikbaar via: info@kooij-marketinginnovatie.nl